13.10.2015

Quick Cupcakes

I had leftover butter cream from my husbands birthday cake. So I decided to use it as a topping for some cupcakes.

I used an easy recipe for the dough. Put a raspberry inside and made some ginko leaves from marzipan. For these I used food colour and marzipan which I got as a birthday present.

They are nothing special, but I think they give some autumn feeling.


Vom Geburtstagskuchen meines Mannes hatte ich noch Buttercreme übrig. Deshalb entschied ich mich ein paar schnelle Cupcakes zu machen.

Für den Teig habe ich ein ganz einfaches Basisrezept benutzt und am Ende eine Himbeere hineingesteckt. Aus Marzipan habe ich Ginkoblätter ausgestochen und auf die Buttercreme gesetzt. Das Marzipan habe ich mit Puderzucker und Lebensmittelfarbe eingefärbt.



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen